הרב מכר ״לממש את הטוב שבך״ עכשיו בחנויות הספרים, לרכישה לחצו כאן X

3 המלצות של אריאנה האפינגטון לשמירה על איכות החיים


17 בדצמבר, 2014

אנו מכורים לאורח חיים שמחובר למכשירים, מכורים למתח ולשחיקה - כך אומרת הסופרת והעיתונאית אריאנה הפינגטון, מחברת הספרים "האינסטינקט הרביעי" ו-"לפרוח". כמייסדת והעורכת הראשית של אתר The Huffington Post, אפשר בהחלט להסיק כי שגרת יומה עמוסה לעייפה - אז מה בכל זאת היא עושה כדי לשמור על איכות חיים גבוהה? הפינגטון חולקת 3 דרכים פשוטות לשמירה על שלווה ולשיפור התפקוד בחיי היומיום: שינה טובה, מדיטציה וקריאה.

 

האפינגטון מפרטת:

1. שינה איכותית
"הרגל המפתח ששיניתי היה השינה. עברתי מ-4-5 שעות ל-7-8 שעות שינה וזה יצר מהפך בחיי", היא אומרת. כיום יש ראיות מדעיות מוצקות לכך ששינה משפרת את הבריאות, מחזקת את מערכת החיסון ואת הצלילות המחשבתית והופכת אותנו למאושרים יותר באופן כללי. הפינגטון ממליצה להתחיל בתוספת של חצי שעה בלבד לשעות השינה שלנו ולראות את ההבדלים.

2. מדיטציה
ההרגל השני שהיא ממליצה לסגל הוא מדיטציה. בתחילת הדרך, די בתרגול של 5 דקות כדי להטמיע את השינוי. דרושה סבלנות, מסביר הפינגטון, כי בהתחלה המחשבות ממשיכות לשטוף את הראש, אבל במורד הדרך, המדיטציה מלמדת אותנו לא להיקשר למחשבות ולמצוא שקט מעבר להן. היא מגדירה את העיסוק במדיטציה כפעילות בונה ולא כמשימה שדורשת זמן, "אני לא רואה את המדיטציה כעוד משהו לעשות ברשימת המטלות שלנו. מדיטציה עושה אותנו". היא מחברת אותנו למרכז שבתוכנו, עליו דיברו מדענים, פילוסופים ודתות, בו נמצאים הכוח החכמה והשלום - הנקודה הארכימדית הפנימית.

3. קריאה
ההרגל האחרון הוא ליצור סביבה נקייה מרעשים ולשקוע בספר טוב. הפינגטון מגלה כי לחדר השינה שלה לא נכנסים מכשירים אלקטרוניים כמו סמארטפון או טאבלט. הזמן שלפני השינה מוקדש לקריאת פנאי, כלומר ספרים שלא קשורים לעבודה, כמו רומנים, פילוסופיה ושירה.

מה שמיוחד ב-3 העצות הללו, הוא שקיים ביניהן קשר של סיבה ותוצאה. שינה היא הרגל היסוד, וכדי להגביר את איכותה דרושה שלוות נפש, אותה משיגים באמצעות מדיטציה. בנוסף, כדי לעבור משגרת היומיום לתודעת מנוחה בצורה הכי נכונה, אומרת הפינגטון כי דרוש 'טקס מעבר'. קריאת ספרים עונה בדיוק לתפקיד – היא מפרידה בין טרדות היום שמאחורינו לבין הלילה שלפנינו, ומעניקה מנוחה אמיתית. 3 עצות פשוטות ליישום שדורשות מעט מאוד זמן - כל אחת היא חוליה בשרשרת לשמירה על איכות חיים.

 

קרדיט תמונה:  drserg / Shutterstock.com

עוד ממהות החיים

09.07.20
ההרצאה השבועית של TED: השינויים הפיזיולוגיים שתרגול יוגה מחולל בגופנו
08.07.20
מזון למחשבה – כיצד הבישול הופך אותנו לאנושיים
06.07.20
האומנם כל רגע חולף לבלי שוב? מחלוקת המשתרעת על פני 2,500 שנה מעוררת סימני שאלה
01.07.20
ההרצאה השבועית של TED: כשהאדם הקדמון עולה על הנתיב המהיר
01.07.20
ציפיות מטילות צל על צידי אישיותינו המגוונים – מדוע וכיצד להוציא אותם אל האור?
30.06.20
מתחת למעטה המסתורין של ההיפנוזה שוכן כלי טיפולי מוכח מדעית
29.06.20
הפעם ההיא שהבטתם ביצירת אומנות והרגשתם שמשהו בתוככם השתנה
25.06.20
ההרצאה השבועית של TED: הצרכים הבסיסיים שסיפוקם עשוי למנוע דיכאון
24.06.20
תנו לקוף מקלדת ומתישהו הוא יכתוב מחזות טוב יותר משייקספיר - זה בלתי נמנע
23.06.20
מינימליזם – כשבוחרים בפחות, עשויים לגלות שאנו נשארים עם יותר
22.06.20
כולנו הולכים על לולאת שמונה חוזרת – מדוע זו דווקא הזדמנות לצמיחה?
18.06.20
ההרצאה השבועית של TED: כיצד למנוע מהדאגות של העבודה להשתלט על חיינו?
17.06.20
בשלות רגשית – כיצד ניתן למנוע מעולמנו הפנימי להאפיל על זה החיצוני?
15.06.20
בין הדמיוני לממשי – מה החלום יכול ללמד אותנו על המציאות
11.06.20
ההרצאה השבועית של TED: שמיים זרועי כוכבים חיוניים לנו, ולא רק בגלל היופי שלהם
10.06.20
כשאנו מדברים עם הידיים משהו שונה מתרחש במוח – כך מחוות גוף משפיעות על התפיסה שלנו
08.06.20
ההחלטות שלנו מוכרעות ב-5 השניות הראשונות – כך ניתן לנצל זאת נגד דחיינות
04.06.20
ההרצאה השבועית של TED: כיצד תרבות אבותינו משפיעה על בריאותנו?
03.06.20
מהו סגנון קבלת ההחלטות של ילדיכם וכיצד לעזור להם להוציא ממנו את המיטב
03.06.20
אל הלא נודע – 4 תובנות לצליחת תקופות של חוסר ודאות ו-10 שאלות לגיבוש פתרונות